Zelenina

Zelenina sú jedlé časti kultúrnych rastlín, ktoré sa používajú v čerstvom stave alebo po kuchynskej úprave. Zelenina je veľmi dôležitá pre náš organizmus. Je nevyhnutnou súčasťou našej stravy pre obsah vitamínov, minerálnych látok a vody. Viac o zelenine….

Cvikla

Cvikla (červená repa) obsahuje predovšetkým železo, ktorého výskyt je spomedzi ostatných potravín mimoriadne vysoký. Z minerálnych látok sú to potom ďalej zinok, meď, kremík, draslík, vápnik, jód a horčík. Tieto zlepšujú kvalitu pleti, nechtov, vlasov a výrazne pomocou nich bojujete

Cvikla

Cvikla (červená repa) obsahuje predovšetkým železo, ktorého výskyt je spomedzi ostatných potravín mimoriadne vysoký. Z minerálnych látok sú to potom ďalej zinok, meď, kremík, draslík, vápnik, jód a horčík. Tieto zlepšujú kvalitu pleti, nechtov, vlasov a výrazne pomocou nich bojujete

Uhorka

Uhorka obsahuje až 96 percent vody, preto je ideálnou potravinou, ktorá vaše telo udrží hydratované. Nachádza sa v nej komplex vitamínov B, vitamín C, A, ale aj síra, mangán, fosfor, vápnik, draslík a bór. Ten je dôležitý na správny vývoj kostí a kĺbovej

Uhorka

Uhorka obsahuje až 96 percent vody, preto je ideálnou potravinou, ktorá vaše telo udrží hydratované. Nachádza sa v nej komplex vitamínov B, vitamín C, A, ale aj síra, mangán, fosfor, vápnik, draslík a bór. Ten je dôležitý na správny vývoj kostí a kĺbovej

Cibuľa

Surová cibuľa má fytoncídne účinky (ničí choroboplodné zárodky a dokáže zastaviť rast niektorých baktérií a mikroorganizmov), potláča plynatosť a zápchu. Vzhľadom na obsah síry, kremíka a zinku vplýva veľmi dobre na rast vlasov a pevnosť nechtov. Cibuľa je výbornou prevenciou

Cibuľa

Surová cibuľa má fytoncídne účinky (ničí choroboplodné zárodky a dokáže zastaviť rast niektorých baktérií a mikroorganizmov), potláča plynatosť a zápchu. Vzhľadom na obsah síry, kremíka a zinku vplýva veľmi dobre na rast vlasov a pevnosť nechtov. Cibuľa je výbornou prevenciou

Paradajky

Paradajky pochádzajú z Južnej Ameriky z oblasti Ánd. Paradajka obsahuje A, B, E a C vitamín, ktorý je tu zastúpený v takom množstve, že vám stačí zjesť jednu väčšiu paradajku, aby ste pokryli jeho odporúčanú dennú dávku. Z minerálov je

Paradajky

Paradajky pochádzajú z Južnej Ameriky z oblasti Ánd. Paradajka obsahuje A, B, E a C vitamín, ktorý je tu zastúpený v takom množstve, že vám stačí zjesť jednu väčšiu paradajku, aby ste pokryli jeho odporúčanú dennú dávku. Z minerálov je

Brokolica

Brokolica (ako karfiol, ružičkový kel a kapusta) patrí medzi hlúbovitú zeleninu. Obsahuje veľké množstvo vitamínu C, A, B komplexu, vitamínu H a K. Čím sú ružičky brokolice tmavšie, tým je v nej viac vitamínu C aj betakaroténu. Z minerálnych látok je

Brokolica

Brokolica (ako karfiol, ružičkový kel a kapusta) patrí medzi hlúbovitú zeleninu. Obsahuje veľké množstvo vitamínu C, A, B komplexu, vitamínu H a K. Čím sú ružičky brokolice tmavšie, tým je v nej viac vitamínu C aj betakaroténu. Z minerálnych látok je

Baklažán

Baklažán je chudobný na bielkoviny a neobsahuje skoro žiadny tuk. Obsahuje predovšetkým mangán,  molybdén, draslík, meď, síru a vápnik. Z vitamínov je to vitamín K, B1, B3, B6, B9 a vitamín C. Funkcie: diuretikum, zvyšuje produkciu moču, pomáha pri fungovaní

Baklažán

Baklažán je chudobný na bielkoviny a neobsahuje skoro žiadny tuk. Obsahuje predovšetkým mangán,  molybdén, draslík, meď, síru a vápnik. Z vitamínov je to vitamín K, B1, B3, B6, B9 a vitamín C. Funkcie: diuretikum, zvyšuje produkciu moču, pomáha pri fungovaní

Tekvica

Tekvica patrí medzi najstaršie kultúrne plodiny. Konzumáciou tekvice dostanete do tela viaceré nevyhnutné minerály ako železo, meď, horčík, zinok, či draslík, ale obsahuje aj vitamín  A, C, E, B5, B6, B9. Pre svoju schopnosť absorpcie jedovatých látok v čreve je

Tekvica

Tekvica patrí medzi najstaršie kultúrne plodiny. Konzumáciou tekvice dostanete do tela viaceré nevyhnutné minerály ako železo, meď, horčík, zinok, či draslík, ale obsahuje aj vitamín  A, C, E, B5, B6, B9. Pre svoju schopnosť absorpcie jedovatých látok v čreve je

Špenát

Špenát podporuje ochranu svalov, srdca, mozgu, oka a spermií. Obsahuje karotenoidy (betakarotén, lykopén, luteín), vitamíny C, E, A, kyselinu listovú, vápnik, horčík a vlákninu. Chráni pred rakovinou, aterosklerózou, mozgovou porážkou, obezitou a osteoporózou. Ak vám nechutí špenát, skúste brokolicu, kaleráb,

Špenát

Špenát podporuje ochranu svalov, srdca, mozgu, oka a spermií. Obsahuje karotenoidy (betakarotén, lykopén, luteín), vitamíny C, E, A, kyselinu listovú, vápnik, horčík a vlákninu. Chráni pred rakovinou, aterosklerózou, mozgovou porážkou, obezitou a osteoporózou. Ak vám nechutí špenát, skúste brokolicu, kaleráb,

Kel

Kel je listová zelenina veľmi bohatá na živiny. Kel obsahuje vitamín C, vitamíny skupiny B, vitamín E a K. Je v ňom aj draslík, vápnik, horčík, železo, fosfor, selén a kyselina listová. Najmä kučeravý kel obsahuje mnoho karoténov. Kel pomáha pri

Kel

Kel je listová zelenina veľmi bohatá na živiny. Kel obsahuje vitamín C, vitamíny skupiny B, vitamín E a K. Je v ňom aj draslík, vápnik, horčík, železo, fosfor, selén a kyselina listová. Najmä kučeravý kel obsahuje mnoho karoténov. Kel pomáha pri